Επιβεβαιώνονται τα ρεπορτάζ του newsx.gr για την τακτική που ακολουθεί η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
Εδώ και καιρό γράφουμε ότι όλο το «παιχνίδι» παίζεται γύρω από την επιθυμία των κινέζων για την κατασκευή του 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων.
Και για να το καταφέρουν αυτό, δείχνουν παραέξω ότι βάζουν «νερό στο κρασί τους» σε άλλα θέματα, όπως για παράδειγμα το θέμα της ίδρυσης ναυπηγείου στο Πέραμα για το οποίο -ανακοίνωσαν- ότι έκαναν πίσω…
Ουσιαστικά όμως, όλο αυτό, λειτουργεί ως μοχλός πίεσης ώστε να ανάψει το «πράσινο φως» για την επένδυση στρατηγικής – οικονομικής σημασίας για εκείνους, που είχε «κοπεί» στο master plan και για την οποία, θυμίζουμε, οι ίδιοι είχαν προανήγγειλε ότι θα επανέλθουν!
Την ίδια ώρα, όλο και αποκαλύπτονται και νέα στοιχεία της τακτικής της COSCO στον Πειραιά…
Ο κινέζικος κολοσσός παρήγγειλε τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ στην κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση πολλών εκ. ευρώ. Πρόκειται για μία ακόμα επένδυση ενίσχυσης του υφιστάμενου εξοπλισμού, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης κοντέινερς από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού και με “βλέψεις”, βεβαίως στον 4ο προβλήτα, καθώς όπως προείπαμε, εκεί δίνει βαρύτητα η COSCO!
Η σχετική παραγγελία συμφωνήθηκε ανάμεσα στην ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco Shipping Ports και της επίσης κινεζικής (και κρατικά ελεγχόμενη) εταιρείας Shanghai Zhenhua Heavy Industry (ZPMC).
Η ZMPC έχει αποτελέσει σταθερό προμηθευτή για την Cosco από τότε που η τελευταία ανέλαβε τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Τι σημαίνει αυτό με λόγια… Πειραιώτικα; Ότι η COSCO ναι μεν τάζει επενδύσεις στο όριο των δεσμεύσεων απέναντι στο ελληνικό Κράτος, αλλά τα λεφτά, οι προμηθευτές και όλα τα «σταθερά» deals κλείνονται κατά βάση με εταιρείες εκ… Κίνας και μάλιστα κρατικά ελεγχόμενες!
Δηλαδή, κινέζοι κερνάνε… κινέζοι πίνουν!
Η νέα αυτή κίνηση φανερώνει ξεκάθαρα πλέον τη βούληση της COSCO να κατασκευάσει τον 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων και να δώσει έμφαση εκεί.
Όσο για τα άλλα, δηλαδή την επέκταση του νοτίου προβλήτα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή και την κατασκευή τεσσάρων πολυτελών ξενοδοχείων στο λιμάνι του Πειραιά, πάνε στο… από κάτω “συρτάρι”.
Για το πρώτο, περιμένουν τις δικαστικές αποφάσεις και -βεβαίως- να κοπάσουν οι όποιες τοπικές αντιδράσεις. Για το δεύτερο, επικαλούνται την πανδημία και τις έκτακτες συνθήκες στον παγκόσμιο τουρισμό, αλλά και τη γενικότερη πτώση της κρουαζιέρας για να δικαιολογήσουν την όποια επενδυτική αδράνεια.
Και σημειώστε το εξής: Χωρίς υποδομές κρουαζιέρας, πάει πίσω και το homeporting που επιζητά διακαώς ο Πειραιάς για την ανάπτυξη του τουρισμού.
Συμπερασματικά, όλο το σχέδιο της COSCO εστιάζει στα εμπορευματοκιβώτια και στους προβλήτες Ι,ΙΙ,ΙΙΙ και μελλοντικά…. IV. Εκεί είναι τα λεφτά, εκεί και η «ανάπτυξη», άρα εκεί και το ενδιαφέρον των Κινέζων!
Κλείνοντας, θα χρησιμοποιήσουμε μια ατάκα που μας είπε χιουμοριστικά κάποιος αναγνώστης μας για το θέμα, επιβεβαιώνοντας κατ’ ουσία, το ρεπορτάζ μας:
«Αν μπορούσαν οι Κινέζοι να χρησιμοποιήσουν και τις ταράτσες το σπιτιών των Πειραιωτών για να βάλουν τα κοντέινέρ τους, θα το είχαν κάνει ήδη…!»