Ένα σημαντικό θέμα που αξίζει να αν αναφέρουμε, είναι αυτό που συμβαίνει με κάποια Επιμελητήρια. Και μιλάμε για τις οφειλές μελών και ιδίως εκείνων των επαγγελματιών που έχουν κλείσει την επιχείρησή τους, έχοντας κάνει διακοπή εργασιών. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι πολλοί εξ’ αυτών, αν και θεωρούν ότι έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες, δεν έχουν μεριμνήσει ώστε να ενημερώσουν και τα Επιμελητήρια, με αποτέλεσμα, να παραμένουν στις λίστες τους και να χρεώνονται με τα ποσά συνδρομών. Εδώ σημειώστε, ότι δεν υπάρχει διασταύρωση για τις «διακοπές επιχειρήσεων» μεταξύ Εφορειών και Επιμελητηρίων. Αυτό αποτελεί διττό πρόβλημα, καθώς από τη μία στα Επιμελητήρια καταγράφονται «πλασματικές απαιτήσεις» και από την άλλη, αυτές οι οφειλές, μετέπειτα, στέλνονται πάλι στην Εφορία με αποτέλεσμα να τις βρίσκουν ξανά μπροστά τους οι επαγγελματίες ακόμη και αν έχουν διακόψει (και τυπικά) τη λειτουργία της επιχείρησής τους.
Πώς λύνεται αυτό το πρόβλημα; Το «δρόμο» έδειξε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά με πρωτοβουλία του προέδρου του, Γιάννη Βουτσινά.
Είναι από τα λίγα (ίσως και από τα πρώτα) Επιμελητήρια στην Ελλάδα που ξεκίνησαν την εκκαθάριση του αρχείου των μελών τους. Στο ΕΕΠ έρχονται σε επικοινωνία με όλες τις επιχειρήσεις -μέλη τους, στις οποίες διαπιστώνονται οφειλές, ενημερώνουν για τη διαδικασία και ζητούν να προσκομίσουν έγγραφα διακοπής λειτουργίας, ώστε να διαγραφούν «επί τόπου» οφειλές-υποχρεώσεις, ακόμη και αναδρομικές. Είναι πραγματικά, μια αξιέπαινη πρωτοβουλία, ένα «ξεκαθάρισμα» το οποίο αποτελεί «ανάσα», τόσο για το Επιμελητήριο, όσο και για τα μέλη του, δείχνοντας προς τα έξω τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί σήμερα το «επιχειρείν» και η οικονομία, γενικότερα: Με πραγματικά στοιχεία και όχι με πλασματικές προσεγγίσεις! Ας ελπίσουμε ότι το παράδειγμα του ΕΕΠ και του κ. Βουτσινά, θα ακολουθήσουν και άλλα Επιμελητήρια ανά την Ελλάδα!
*Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ (στήλη Αποστολικά…) και στο koinoniki.gr